MATERIALS:
Paper específic de dibuix o cartolina blanca, folis bàsics blancs, llapis i ceres tipus Manley de colors, els plastidecors no van bé perquè no es pot difuminar. Aquest treball, s’ha pensat per ampliar el coneixement d’aquest material tant a l’abast dels infants i grans. A partir del tema del mar i el sol hem buscat diferents maneres de treballar les ceres, especificant a l’hora exemples concrets. Per fer-ho ens hem fixat amb les pintures de Monet, que encara que siguin realitzades amb la tècnica de l’oli, també, ens donen l’oportunitat de treballar la mateixa idea amb ceres de colors. Però, en tot moment heu de tenir en compte que els exemples triats no són per ser copiats pels nens i nenes, sinó que tan sols els utilitzem per explicar amb imatges els passos de la tècnica de la cera. Les temàtiques poden ser simples com les que hem triat: una posta de sol, el mar a la nit, la lluna…temàtiques totes elles molt aprop dels dibuixos dels infants, però també molt adients pels més grans, ja que poden recombertir-se amb un bon treball de color.
Segons les següents versions:
En la imatge superior, podeu veure que en primer lloc, s’ha utilitzat la cera fent traçats sobre paper com un llapis de color i posteriorment s’ha difuminat prement amb el dit, afegint si cal més color alhora que és difumina. I observeu que hem donat més importància al color que a la forma.
En aquest exemple, hem seguit el mateix procediment que el primer
En aquest cas, s’ha dibuixat i difuminat a l’hora i posteriorment se li ha donat una capa de ceres blanca a tot el conjunt per donar un efecte boirós com l’original. Afegim un altra opció d’imatge de la sortida de sol també de Monet.
En aquest cas, seguint la inspiració d’un mar més fosc de l’obra del pintor Emil Nolde “Mar de tardor”, hem utilitzat la tècnica del rescat amb cera negre. Primer es col·loquen a la part superior, les franges de colors seguint els degradats de colors blaus, i blancs i rosats per la part inferior. A continuació es tapa tota la imatge amb la cera negra per a després amb un escuradents rascar el negre a fi que surtin els colors de sota. 
En aquest darrer exercici, s’ha compost la forma de la imatge, primer amb llapis i posteriorment s’han superposat diversos tons directament buscant les combinacions de blaus i verd, animant els infants que facin al seu gust un mar de nit amb la lluna.

Pin It on Pinterest